Hugo is aan het typen....

Geschreven door Hugo op 31 december 2017.

Het is 27 december, de kerstdagen alweer voorbij en ik ben er, niet voor de eerste keer, weer eens achter gekomen dat ik te laat ben begonnen met het jaarlijks terugkerende, u raad het al, ‘jaar’overzicht. Dit moet te maken hebben met het, voor de meesten onder ons volkomen onbekend, maar wel zeer hérkenbaar sneeuwschuifsyndroom oftewel SS-syndroom. Dit houdt in dat je alle onderwerpen van je ‘to do lijst’ (wat een vreselijk woord is dat toch) steeds verder voor je uitschuift totdat de vallende sneeuw je er eraan herinnert dat het reeds december is en dat de hoop opeengeschoven ‘to do’ dingetjes zich heeft gevormd tot de welbekende berg waar je behoorlijk tegenop kan zien. Ook de verzamelde informatie over de prestaties van de diverse jeugd- en seniorenelftallen van het afgelopen seizoen laat nogal te wensen over, waardoor ik straks wellicht het slachtoffer wordt van represailles van een gefrustreerde jeugdleider waarvan de unieke prestatie van zijn of haar elftal niet is benoemd. Om dit te voorkomen wil ik bij deze alle jeugdleiders, trainers, grensrechters, scheidsrechters en overige vrijwilligers bedanken hun inzet en bovenal feliciteren met hun behaalde resultaten. Echt fantastisch! Wie had dat gedacht zeg! Geweldig! Maar goed, even terug naar de realiteit. Om het een en ander overzichtelijk te houden begin ik waar eigenlijk ieder jaar begint en dat is uiteraard in januari. Tsja, januari... Een maand waarover doorgaans weinig tot niets te vertellen valt. Op de 9e werd Cristiano Ronaldo verkozen tot wereld voetballer van het jaar, maar ja, dat interesseert niemand wat. Daarbij werd het jaarlijkse onderlinge zaaltoernooitje niet geheel verassend gewonnen door een van de deelnemende teams en ook de nieuwjaarspeech van Piet was natuurlijk indrukwekkend als altijd. Het stamppotbuffet was wederom smaakvol en de door ‘de Smaakfactor’ zorgvuldig in stukken gesneden ambachtelijke rookworsten hadden nagenoeg dezelfde lengte als een jaar eerder. Ook met verslagen van eventuele oefenwedstrijden of een verloren pot (4-0) tegen Swift’64 zal ik u niet vervelen, waarmee het hoofdstuk januari alweer kan worden gesloten. Op naar het doorgaans door sneeuw, hagel, wind en regen geteisterde februari. ‘Donders kold’ en ‘onwies winderig’ en het traditionele ´schijtweer´ zijn dan ook veel gehoorde uitspraken deze maand. Februari bestaat uit dagen dat je behoefte hebt aan warmte, véél warmte. Dit kan een brandende openhaard zijn, een warme douche, of, voor de échte koukleumen onder ons, een kruikje in bed met zo´n lekker zacht wollen vachtje er omheen. Maar goed, even over een warme douche gesproken... Nu zijn wij in ’s-Heerenbroek echt wel wat gewend als het aankomt op het consumeren én incasseren van KOUDE gele substanties. Ik bedoel, bij terugkomst na een avondje Normaal in Dalfsen kwam je doorgaans met 6 liter bier thuis, waarvan je er misschien 4 ook daadwerkelijk opgedronken had. Deze 4 kostbare liters belandden dan doorgaans in het toilet of ergens tegen een boom. Echter vond een of andere Bekende Nathals (BN-er) van 68! het nodig om, in een badkuip en gekleed in het alom bekende eva-kostuum, de behoorlijk lauwere gerecyclede versie hiervan, rechtstreeks vanaf de leverancier, als douche en dorstlesser te gebruiken. Een bijzondere gewoonte als je het mij vraagt, maar goed, ieder zijn of haar ding denk ik dan. Echter in tijden, waar social media voor velen het gehele leven bepaald is een video-opname van dit voorval maken niet zo héél handig. Toch wordt daarentegen de maatschappelijke functie van deze video behoorlijk onderschat aangezien het filmpje eindelijk de definitieve verklaring weergeeft waarom het in bejaardentehuizen altijd naar urine ruikt...
En nu we het toch over bejaarden hebben, onze verzorger Geert is 80 jaar geworden, waarmee hij ongetwijfeld een van de oudste nog actieve verzorgers is in de voetballerij. Zijn ‘positieve’ commentaren langs de lijn zijn de afgelopen jaren ondanks de oplopende leeftijd niets veranderd en wie met de ogen dicht luistert naar een beknopt wedstrijdverslag van Geert, die zal de ogen vervolgens niet meer durven te openen voor de wedstrijd ten einde is. Echter ondanks zijn 80 levensjaren blijft Geert gedreven tot op het bot en een clubman die zijn taken nog steeds uiterst serieus neemt. Wekelijks is hij een graag geziene gast in de sportschool waar hij met maximale inspanning in topconditie weet te blijven. Des te harder komt het bericht binnen dat de vreselijke ziekte die ons allen bekend is, ook zíjn lichaam heeft bereikt. Volgens de artsen een behandelbare vorm, maar Geert gaat een aantal zware maanden tegemoet en laten we dan ook hopen dat zijn conditie het wint van zijn leeftijd en dat we Geert in de loop van het seizoen weer terug mogen zien langs de lijn. Wat dat betreft zie ik Geert maar wát graag mopperend op de bank zitten en heerlijk klagend over ons bedenkelijke niveau. Geert zet um op!!

Het eerste elftal weet in februari zijn beide wedstrijden om te zetten in een overwinning, waardoor de 4e plaats en wellicht nacompetitie tot de mogelijkheden blijft behoren. In de eredivisie maakt men voor het eerst kennis met de doellijntechnologie, waardoor PSV op een onoverbrugbare achterstand wordt gezet door Feyenoord. Het eerste kampioenschap sinds 1999! lijkt aanstaande en Rotterdamse stratenmakers- en hoveniers- en glaszettersbedrijven wrijven zich dan ook al voorzichtig in de handen met zoveel herstelwerkzaamheden in het vooruitzicht.

Het is inmiddels maart als het Nederlands elftal niet weet te winnen van Bulgarije. Matthijs De Ligt faalt opzichtig, wat vooral de bondscoach kan worden aangerekend die de 17-jarige centrumverdediger durft op te stellen. Dit kostte Danny Blind dan ook de kop en hij werd opgevolgd door de om vakantiewerk verlegen coachende miljonair Dick Advocaat. Bij het eerste elftal van onze groen-zwarte brigade wordt er gewonnen, verloren én gelijkgespeeld. Voor elk wat wils!

Net als april doet ook VVV wat het wil (hoe kom je erop..?) en wordt het kampioen van de Eerste Divisie. De KNVB-beker is een prooi voor Vitesse wat AZ met 2-0 weet te verslaan. ’s-Heerenbroek, wegens een geschorste Anton Visscher, met interim-coaches Piet van der Sluis en Dick Kluiver op de bank, boekt haar grootste zege ooit (0-15 vs Storica). Dit leek een soort van schokeffect, echter, geloof me, de zwakte van Storica was van dusdanige aard dat het nauwelijks een knappe prestatie genoemd kon worden. Het verlies een week later tegen Reaal Dronten heeft ook Piet weer met beide benen op aarde doen belanden. De 15-0 zege sneeuwt trouwens volledig onder bij de 40-0 zege van PJC Pekela tegen Borgercompagnie. 40-0... Typisch gevalletje van: man, man, man wat een drama... Toch moest ondanks de 15-0 zege het grootste toetje nog komen op 29 april. Wilsum-uit. Zelden was een overwinning zó zoet als op deze zaterdagmiddag. Alle ingrediënten waren aanwezig. Mooi weer, voetbalpupillen die het nog een ‘eer’ vonden om mee het veld op te mogen lopen, veel supporters, vuurwerk en natuurlijk ‘the Green Army’, zeg maar, de capuchonnetjes van ’s-Heerenbroek, fanatiek als altijd en voorzien van een gigantisch repertoire van verschillende clubliederen en spreekkoren. Na het beginsignaal deelde Wilsum nog 2 speldenprikjes, maar vanaf minuut 4 was het ’s-Heerenbroek wat de klok sloeg en Wilsum restte niets anders dan de steeds terugkerende groene aanvalsgolven te pareren. Na afloop hadden de Wilsummers louter rugnummers en een man met een fluit gezien en uiteindelijk stokte de teller bij 0-6, wat er daarentegen nog veel meer hadden kunnen zijn. Echter aangezien Wilsum nog steeds onder de categorie ‘goede buren’ valt bleef ze een grotere nederlaag gespaard. Maar goed, genoeg over voetbal deze maand. We verleggen onze aandacht naar Zweden, waar, geloof het of niet, alle legertanks en jeeps worden voorzien van parkeercensoren en achteruitrijcamera’s. De regering heeft namelijk besloten de heringevoerde dienstplicht óók voor vrouwen te laten gelden. Niet in de laatste plaats uiteraard om een functie bij defensie een behoorlijk stuk aantrekkelijker te maken.

En dan is het eindelijk zover, het is mei! De calculators van de diverse Rotterdamse stratenmakers-, hovenier- en glaszettersbedrijven maken overuren! Na Rome kan nu Rotterdam voor de 2e maal in historie vernietigd worden! Feyenoord mag zich door een overwinning op Heracles voor het eerst sinds 1999 weer kampioen van Nederland noemen. Kuyt scoort daarbij 3x en bezorgd zichzelf een afscheid waar hij niet van had durven dromen. NAC promoveert ten koste van NEC en ook Go-Ahead Eagles degradeert naar de eerste divisie. Ajax bereikt verrassend de finale van de Europa League die vrij kansloos wordt verloren van het Manchester United van Mourinho wat een speelstijl op de mat legt waar menig Manchester-fan zich ongetwijfeld voor heeft geschaamd. Vrijwel iedere bal werd naar voren geramd, waar een of andere Belg met een enorm afro-kapsel elk kopduel wist te winnen. Ook buiten deze feitjes was de wedstrijd helaas het aangluren niet waard en stond Ajax, wat er daarentegen ook geen reet van bakte, aan het eind gewoon met lege handen. Maar vooruit, voor Manchester en eigenlijk geheel Engeland was een klein lichtpuntje op zich best welkom na de weerzinwekkende aanslagen in Manchester en Londen door een stel Arabische mafklappers. Om het allemaal wat luchtiger te houden gaan we terug naar ons ‘mooie’ ijsseldorp waar Willard Visscher heeft besloten ’s-Heerenbroek al dien niet tijdelijk in te ruilen voor het iets lelijkere groen met vies wit van Olympia’28 uit Hasselt. We wensen Willard uiteraard bijna alle succes, maar gewoon net niet genoeg, zodat we hem ooit weer terug zullen zien op de ’s-Heerenbroekse voetbalveld(en). Ook hoofdtrainer en inmiddels tot clubman verworden Anton Visscher heeft na een fantastisch seizoen met de 4e plaats als eindresultaat (nacompetitie werd op een haar na misgelopen) besloten om na 7 jaar trainerschap, waarvan 3 jaar als hoofdtrainer, afscheid te nemen van ’s-Heerenbroek en een paar jaar niets te doen. Wat heerlijk moet dat zijn...’niets’ doen...gewoon beetje voetbalkijken, geen verplichtingen, niets missen van al die fantastische TV programma’s tijdens de trainingsavonden, oftewel, heerlijk onderuitgezakt op de bank met een zak borrelnoten op schoot naar Barbie, Roy Donders of nog meer van dat soort beeldbuistalenten kijken. Ook keeperstrainer Robert van Bruggen hoeft deze kansloze programma’s niet meer op te nemen, aangezien ook hij een punt zet achter zijn glansrijke carrière bij ’s-Heerenbroek. En alsof het allemaal niet genoeg is besluit ook Peter van Beek om te stoppen als trainer van het 2e. Wel heeft hij reeds een nieuwe functie gevonden als trainer van vv Hattem 2. Een complete leegloop zult u denken, echter, in Wim Groen werd een nieuwe trainer voor het volgende seizoen gepresenteerd en Willem-Jan Rietberg (Noord-Veluwe Boys) en Patrick van der Kolk (Genemuiden) kwamen eveneens de 1e en 2e selectie versterken. Aangezien Wim Groen in het verleden tot de internationale top hoorde op het verrassende gebied wat stijldansen heet, daar mag verwacht worden dat Wim wat meer schwung zal brengen in de stijvere harken onder ons, u mag uiteraard zelf invullen wie allemaal onder deze categorie vallen... Maar goed ik denk dat Vale, Pelle en ‘instabiel heupien’ Kwakkel dat zelf ook wel weten.

Op naar juni waar de jaarlijks terugkerende vrijwilligersavond op het programma staat. Op de eerste geplande datum die maand kon vrijwel iedereen, echter op advies van onze voorzitter werd de datum verschoven in verband met Sail Kampen. Adviezen zijn er om ter harte te nemen, dus...opnieuw mailtje in de rondte gedaan en het advies bleek een er een van de mindere categorie, oftewel, de afmeldingen stroomden binnen. Weer een mailtje sturen dan maar of het een dag eerder kon en prompt verscheen er een vergelijkbare afmeldingsstroom in mijn mailbox. Als ik dan achteraf hoor dat er vrijwel niemand die bewuste avond naar Sail Kampen is geweest dan kan ik u vertellen dat dit een vrij frustrerend gevoel met zich mee brengt. Maar ondanks deze frustraties was het traditioneel gezellig en werd ook nu gewoon de klok van 3.00 uur bereikt, want daar zijn we uiteraard niet héél veel mensen voor nodig. Chapeau!

Juni is ook de maand van de toernooitjes natuurlijk en zo was tijdens het Weteringtoernooi in Genemuiden het 2e kansloos in de finale tegen de Genemuider veteranen. Best bijzonder (en pijnlijk) om te zien hoe elf 40-plussers met een bierbuikje op alle facetten beter zijn. Sneller, slimmer, sterker en ondanks bierbuik zelfs behendiger. Of ze daarentegen na afloop ook meer bier dan de ’s-Heerenbroekers hebben gedronken daar durf ik hardop aan te twijfelen. En geloof me...ik was erbij.
En nu we het toch over bier drinken hebben... In Wilsum was het 35+ toernooi wederom prooi voor de 35+ers van ’s-Heerenbroek, of laat ik het zo zeggen, de gemiddelde leeftijd zal wel boven de 35 hebben gelegen. Een ander elftal wat het op het gebied van bierdrinken ook aflegt tegen de ’s-Heerenbroeker voetbalveteranen is Real Madrid. Echter wisten de Madrilenen daarentegen wel de Champions League te winnen wat, evenals 6 liter bier drinken in 3 uur tijd, een puike prestatie genoemd kan worden.
Een ander opmerkelijk bericht deze maand is het feit dat de KRO-NCRV met een behoorlijk probleem zit aangezien hun vaste journalist van het programma Spoorloos opeens zelf spoorloos is. Best bijzonder hoever sommige mensen opgaan in hun rol...
Nu we het toch over ‘spoorloos’ hebben, in Urk is een chihuahua vermist. Geen bijzonder gegeven als je het mij vraagt, maar ik vond het wel bijzonder dat er in de krant direct werd gesproken over ene ‘de Schurk van Urk’ als verdachte. In een wereld van verkrachters, zelfmoordterroristen en Kim Yong Oenen, vind ik het wel sterk overdreven om een chihuahua-stelend figuur een ‘schurk’ te noemen, ‘boefje’ is wat dat betreft meer op zijn plaats. Oh ja, ook werden er in juni nog 2 tienermeisjes vermoord en verkracht door 2 tienerjongens...Tsja............
De werkzaamheden aan het kunstgrasveld zijn reeds begonnen en het biljartlaken, hetzij met horden en stoten, is inmiddels gereed. Een eervolle vermelding verdienen hierbij alle vrijwilligers die letterlijk en figuurlijk hier hun steentje hebben bijgedragen, waaronder een aantal die bijna hun gehele vakantie ervoor opgeofferd hebben. Uiteraard verdiend ook de gemeente Kampen hierbij een positieve vermelding gezien de financiële zorgen die het voor een groot deel op zich nam. Echter bleef deze gemeente wat betreft de zogenaamde ‘renovatie’ van het hoofdveld behoorlijk in gebreke. Ze hebben er ‘iets’ aan gedaan, maar uiteindelijk is het uitgelopen op, zo als men dat zo mooi kan zeggen, een drama! Waar men vroeger last had van mollen, daar is er nu geen mol meer te vinden die het lef heeft om in zo’n chaos een gangenstelsel te realiseren. Vertrouwen is een gemeen goed, daarom ga je er ook vanuit dat een veldrenovatie wordt uitgevoerd door experts. Echter als er vóór het inzaaien eerst de doelen worden geplaatst, waar vervolgens omheen gezaaid moet worden, dan slaat de twijfel over de deskundigheid van de coördinerende partij, die gemeente Kampen heet, toe. Vervolgens worden de werkzaamheden als gereed bestempeld en ziet het veld eruit als een Afrikaanse savanne. Alleen de Afrikaanse ‘big 5’ misten nog. Uren heb ik tevergeefs op de tribune zitten wachten tot er een antilope met een hijgende cheeta in de nek langs zou komen flitsen. Nee, het veld is net niet helemaal geworden wat men (lees: gemeente) ervan verwacht had. Zelfs iemand die 50 weken per jaar op een booreiland werkzaam is kon in juni al zien dat het een drama zou worden, maar goed, we zullen het de komende maanden moeten doen met een veld wat er sinds 1972 nog niet zo slecht heeft bijgelegen als nu.

Dan maar op naar juli waarin het maar weer blijkt dat het veel te goed gaat in Nederland, aangezien in de Utrechtse gemeenteraad de Partij voor de Dieren en de VVD ruziën over de snacks in het gemeentehuis. De PvvD wil zoals verwacht een vegaburger en de VVD heeft zijn zinnen gezet op het uiteraard véél lekkerdere zogeheten ‘vlammetje’...Man, man, man...
Dan maar weer over voetbal hebben. Tijdens een oefenwedstrijd van Ajax wordt speler Nouri getroffen door hartritmestoornissen en belandt in coma. Uiterst triest uiteraard en vreselijk voor de familie. Maar als ik dan filmpjes zie waar de vader zogenaamd een hart onder de riem wordt gestoken door allemaal opeens enorm betrokken ‘fans’ die gewapend met mobieltje het allemaal staan te filmen, dan vraag ik mij af voor wie of wat ze daar écht heen zijn gekomen.

Het is tijd voor augustus, waarin het Nederlands vrouwenelftal Europees Kampioen weet te worden in eigen land. Ik noem het maar Nederlands vrouwenelftal aangezien ik de term ‘Oranjeleeuwinnen’ echt vreselijk vind. Vind ik persoonlijk meer iets voor een meisjesteam op een jeugdtoernooitje. Echter moet je je afvragen of ‘vrouwen’elftal in de tijd van ‘genderneutraalheid’ nog wel toegestaan is....maar ja...genderneutraal...tsja...ook een typisch gevalletje van man, man, man, wat een drama...
In de voorronde van de Champions League weet Ajax zich niet te ontdoen van het Franse OGC Nice en er rest niets anders dan een plaats in de voorronde van de Europa League. PSV doet het nog beroerder en weet in diezelfde voorronde niet te winnen van een stel loodgieters uit Kroatië. Tevens in augustus geeft in Frankrijk Paris Saint-Germain welgeteld 402 miljoen euro uit voor Neymar en Mbappé en in ’s-Heerenbroek wordt daarentegen het 2e kwartaal van de contributie weer afgeschreven.

Opeens is het september en het eerste elftal behaald een knappe 2e plaats op het toernooi in Nagele. Dit mag echter een wonder genoemd worden aangezien tijdens dit toernooi de achterhoede eruit zag als een gatenkaas waar je normaal gesproken mee terug naar de winkel gaat omdat je door de gaten de kaas niet meer ziet. Genoeg werk aan de winkel dus voor het nieuwe seizoen voor trainer Wim Groen die inmiddels ondersteuning heeft gevonden in Sjacco Cinqualbre die het 2e elftal onder zijn hoede neemt.
Het bekertoernooi eindigt met hetzelfde aantal punten waar het mee begon, echter in de competitie volgt een goede start met een 2-5 overwinning op het altijd lastige Wijthmen. Ook het 2e wint zijn eerste wedstrijd en belooft het weer een mooi seizoen te worden. Ondanks de goede start verliest het eerste op 30 september pijnlijk genoeg met 2-3 van Zalk. Het 4e gelooft na 1 overwinning dat de titel voor het grijpen ligt, althans, als je de zojuist in zijn woning getrokken R. Kroeze moet geloven. Het blijkt maar weer dat nesteldrang en liefdesperikelen mensen een vrij en, laat ik het zo zeggen, bijzondere kijk op het leven kunnen geven.
Waar de wereld deze maand wordt geteisterd door orkanen daar beschikt ’s-Heerenbroek tegenwoordig over zijn eigen energietornado. Hendrik ‘Klap van de Windmeule’ Rietman voetbalt namelijk in het 1e, 2e, 3e en het 4e. Op zich is dit niet héél bijzonder, ik bedoel, er zijn er meer die dit in het verleden gedaan hebben, echter de energie die de Mastenbroeker testosteronbom iedere keer weer in de wedstrijd legt is daarentegen wél bijzonder te noemen. Hierdoor is hij automatisch wél de eerste speler in ’s-Heerenbroek die wordt verdacht van dopinggebruik.

Op naar oktober waar het eerste elftal helaas weinig punten weet te behalen. Bovendien revancheert Wilsum zich door met 0-2 op het sportpark Broekerland te winnen. Alleen Dieze-West wordt verslagen en men vraagt zich dan ook hardop af wat er toch met ’s-Heerenbroek 1 aan de hand is. De verwachtingen waren tenslotte hooggespannen na de 4e plaats van vorig seizoen. Natuurlijk zijn er wat mutaties geweest wat spelers betreft, maar dat mag niet de oorzaak zijn om bijvoorbeeld niet van Wilsum te winnen. Echter is er wel dusdanig veel kwaliteit ingeleverd, dat er wat meer strijd verwacht mag worden. Strijd, waar ’s-Heerenbroekers doorgaans om bekend staan. Strijden tot de allerlaatste seconde. Doorgaan tot het welbekende gaatje. Tot dusver is van dit alles weinig terug te vinden in het eerste. Waar het aan ligt mag Joost weten, maar tot op heden lijkt het paradepaardje van de vereniging op een impotente dekhengst met hooikoorts. Een gegeven wat in mijn ogen uitsluitend door de spelers te veranderen is. Maar goed, met nog een half seizoen te gaan is er nog van alles mogelijk. De ambities, wat betreft een eventuele periodetitel kunnen in ieder geval in de welbekende ijskast. De malaise bij het eerste is niet het enige dieptepuntje op voetbalgebied, ook Oranje weet zich niet te plaatsen voor het WK, omdat ze niet met 6-0 van Zweden wisten te winnen. Zonde. Maar goed, niet getreurd. Doorgaans is Zweden natuurlijk een graag geziene gast op een eindtoernooi vanwege de bijzonder fraaie vrouwelijke supporters, echter gezien de reeds ingevoerde dienstplicht, is de kans groot dat deze op oefening zijn tijdens het WK en dan is een slof knäckebröd-je zonder boter waarschijnlijk het enige wat overblijft...
In Las Vegas besluit een of andere mafkees 58 mensen dood te schieten vanuit zijn hotelkamer...gewoon...omdat het kan waarschijnlijk....
En, niet geheel toevallig ook in Amerika, besluit een ex-gedetineerde de gevangenis, waar hij destijds zijn tijd doodde, aan te klagen omdat ze hem niet af wilden helpen van een erectie van, u leest het goed, welgeteld 91!! uur... #METOO #khebutzellufdegehad.

Het is inmiddels november als ook Italië zich niet weet te plaatsen voor het WK. Het eerste elftal verliest, speelt gelijk en wint een keer. Echter is het wederom Storica (9-0) wat bereidt wordt gevonden om als schiettent te fungeren. Waar verder onze spitsen het scoren lijken te zijn verleert daar weet Mark Zieleman, normaliter toch niet echt een goaltjesdief, deze maand zelfs 3x het net te vinden, als linksback notabene! Een van de falende spitsen dit seizoen, Gert, heeft bovendien de eer gehad om de aanvoerdersband te mogen dragen. Met tranen in zijn olijke ogen nam Gert de aanvoerdersband in ontvangst en het heeft dan ook geduurd tot ná het douchen alvorens de spelers, na lang praten, de aanvoerdersband van één van zijn 3 armen mochten verwijderen. Het 2e draait lekker mee in de subtop en het 4e heeft inmiddels zijn 2e nederlaag geleden en het kampioenschap lijkt wat hén betreft daarmee voorlopig uit beeld te zijn geraakt. Wel is Rob Henniphof (die met die oranje jas) inmiddels aan de selectie van het 4e toegevoegd, aangezien hij door zijn ietwat gebrekkige mentaliteit, het torenhoge niveau van het eerste niet meer kan bijbenen.
In de eredivisie ontpopt PEC Zwolle zich als de grootste verassing en PSV als de club die zonder goed te spelen al haar wedstrijden wint. Feyenoord daarentegen lijkt, net als het ’s-Heerenbroeker eerste elftal, het voetballen te zijn verleert en bivakkeert ergens in de subtop.

December is de maand van de positieve nieuwsfeitjes. Allereerst naar 5 december, waar het eerste elftal, door absentie van Wim en Sjacco, wordt verrast met een training van Sinterklaas en zijn hulpje, die wegens zijn Surinaamse achtergrond ook wel Zwarte Piet wordt genoemd. Dan, 3 dagen later op 8 december is de langverwachte opening van het nieuwe kunstgras een feit. Onder bizarre maar wel zeer herkenbare weersomstandigheden (sneeuw, hagel, wind) werd er symbolisch ‘afgetrapt’ door Piet van der Sluis, wethouder Meijering en Gerrit van Weeghel (greenfields). Vervolgens werd het veld bestormd door halfbevroren ’s-Heerenbroeker jeugdleden. De geplande kampioenswedstrijd van de dames kon helaas, gezien het weer, geen doorgang vinden. Toch mocht dit de pret niet drukken, want na afloop van de festiviteiten stond er voor de vrijwilligers een heerlijk buffet klaar. Top geregeld!

Bij december hoort natuurlijk ook de winterstop en de diverse jeugdteams die in een halve competitie waren ingedeeld, hebben allen hun puntjes bijeen gesprokkeld. De een natuurlijk wat meer dan de ander, maar ik heb niet het idee dat er een héél negatieve uitschieter tussen zat. Het antwoord op de vraag of de kampioenswedstrijd van de dames uiteindelijk is gespeeld, moet ik u helaas schuldig blijven. Maar desondanks krijgen de dames natuurlijk de welgemeende complimenten voor deze unieke prestatie. Chapeau!!
Deze maand kreeg ’s-Heerenbroek ook weer eens een uitnodiging van PEC Zwolle om met de jeugdleden van onze fantastische vereniging een bekerwedstrijd tegen NEC bij te wonen. Dit vergt natuurlijk de nodige organisatie...Indien je een functie ambieert als schaapherder, dan was dit een uitstekende avond om je vaardigheden te testen op dit gebied. Echter Arian had alles tot in de puntjes geregeld, wat er uiteindelijk voor zorgde dat de gehele avond vrijwel probleemloos verliep. Daarbij had Arian een halve McDonalds afgehuurd, waarmee het succes werd gecompleteerd. Echter ontstonden daar dan ook de enige problemen deze avond. Dit lag daarentegen niet aan de kinderen, maar aan een aantal ‘volwassenen’ die hun auto rustig richting de VERKEERDE McDonalds stuurden.
Genoeg algemene informatie... Opeens kom ik erachter dat wat overzicht betreft de datum, die ‘vandaag’ heet, wel heel dichtbij komt. De afgelopen periode is het eerste elftal het enige team wat nog actief is geweest op 2 zaaltoernooien in respectievelijk Kampen en Zwolle. In Kampen wist men zich wederom keurig te kwalificeren voor het hoofdtoernooi van volgend jaar en in Zwolle werd helaas maar 1 punt behaald, maar daarentegen was daarbij ’s-Heerenbroek één van de weinige teams die het Oud-PEC enigszins lastig kon maken (2-3). Als beloning voor deze prestatie mochten we getuige zijn van een bizarre vechtpartij tussen VSW Windesheim en de altijd gezellige dorpsclub Dieze-West. Als welbekende klapper op de vuurpijl (hoe toepasselijk tijdens oud en nieuw) was er na afloop in de kantine van het WRZV een heuse volkszanger aan de gang die ervoor zorgde dat er uitsluitend in de pauzes een fatsoenlijk gesprek aan te knopen was. Tering! Wat een herrie! Maar goed, nog een paar uurtjes alvorens het nieuwe jaar van start gaat. Een nieuw jaar, waarin we blijven hopen op sportief succes, maar bovenal succes voor bijvoorbeeld Geert en alle overige mensen die strijden tegen wat voor een vreselijke ziekte dan ook. Sportief succes is daarom ook iets waar je oprecht blij van kan worden, echter succes in de gezondheid, hoe cliché het ook is, daar wordt je pas écht gelukkig van...
Daarom wil ik eenieder een fijn en bovenal GELUKKIG 2018 toewensen!!

Maak er vooral een mooi jaar van en tot de NIEUWJAARSRECEPTIE op 6 JANUARI in de KANDELAAR!!

Met vriendelijke groet,

Hugo

Programma het Eerste

zaterdag 22 december 2018
's-Heerenbroek
-
DKB

Aanvang: 13:30

4e Klasse D

Evenementen

Toyota dealer Berendsen & De Graaf.pngvdberg.pngbrugmedia.pngsebo.pngschutte.pnghetparochiehuis.pngbastiaan.pnghoutburcht.pngweeghel_gewasbescherming.pngcafeeigenwijs.pnggarageklaassen.pngbeensbootmotoren.pngbeers.pngsheerenhoeve.pnganytime.pngautotaalglas.pngculinairegroenteman_vanmarle.pnghairqueen.pngphverhuur.pngbergmakelaardij.pngvan_guilik.pngoostindie.pnghdeleeuw.pngmail_service_zwolle.pngsmaakfactor.pngmorrenhof.png123verhuur.pngbastiaan_installatietechniek.pngubink_meuleman_bouw.pngbbm-advocaten.pngboerverzekeringen.pngToyota dealer Berendsen & De Graaf.pngvdberg.pngbrugmedia.pngsebo.pngschutte.pnghetparochiehuis.pngbastiaan.pnghoutburcht.pngweeghel_gewasbescherming.pngcafeeigenwijs.pnggarageklaassen.pngbeensbootmotoren.pngbeers.pngsheerenhoeve.pnganytime.pngautotaalglas.pngculinairegroenteman_vanmarle.pnghairqueen.pngphverhuur.pngbergmakelaardij.pngvan_guilik.pngoostindie.pnghdeleeuw.pngmail_service_zwolle.pngsmaakfactor.pngmorrenhof.png123verhuur.pngbastiaan_installatietechniek.pngubink_meuleman_bouw.pngbbm-advocaten.pngboerverzekeringen.png